Spännande!

 
 
 
Hej på er,

Igår skickade jag efter ett spännande paket från tvspelsweb.se med lite nya grejer till kameran. Ska bli spännande att få hem dem, och testa lite nya saker.

Senare idag ska jag också iväg och hämta ett paket från Me & I, denna gång blev det varsina byxor till grabbarna och så en ettårspresent till Ronja som är lite mer hemlig förstås.

Annars händer inte så mycket spännande idag, jag har tvättstugan mellan 12-16 och det behövs. Framför allt sedan vi lyckades låsa in Enya i vårt sovrum i lördags, och dörren till toaletten lyckades vi också stänga. Så ingen av katterna kom ut till kattlådan och tyvärr hamnade det ju någon annanstans då.
Vi hade också glömt stänga av värmeväskan till spolarna jag köpte inför bröllopet, så det var väl tur att inte lägenheten brann upp.... !
 
Slutligen, ja det är alltså NEW YORK vi bestämt oss för att vi ska åka till. När är inte bestämt. Men det blir väl ungefär en vecka, för vi tänkte försöka ordna barnvakt eftersom det är så lång flygresa och då går det nog bara att vara borta en vecka. Vi tar tacksam emot alla tips om vad man bör se och göra och tänka på i denna stad!!
 
 
(bild från Google)
 
 
 

Kommentarer :

#1: Emilia

Ååh, jag är så avundssjuk att jag spricker!
Ska tänka efter och rada upp massa tips på vad ni kan se och göra, ni lär inte sitta sysslolösa i denna stad. :) En vecka låter vettigt i tid för som sagt, resa dit och hem tar nästan en dag åt varje håll bara det. Jag var där i fyra dagar innan jag reste vidare och det var lite för lite. :)

Svar: Det ser jag fram emot! Visst är det så att man måste ha visum också? Nu har vi inte bokat flyget än men troligtvis blir det till maj månad nästa år :)
Arvegil

skriven
#2: Elin (Regnrock)

Åh så roligt! Håller med föregående talare om att en vecka i staden nog är lagom. Jag var där i tre dagar och det var alldeles för kort. Rekommenderar färja till Staten Island. Istället för en superdyr sightseeing-färja kan man åka med den vanliga kollektivtrafik-färjan. Då åker man förbi frihetsgudinnan och ser henne jättetydligt. Vill man faktiskt gå i land vid frihetsgudinnan är det nog turistfärja som gäller om jag inte missminner mig. Central Park är en alldeles fantastisk plats, en oas mitt i storstaden. Se till att hinna med en långpromenad där, är nog perfekt för barnen också! Times Square är väldigt häftigt att se kvällstid, människor och färger och neonljus överallt. Hann inte med Empire State Building när jag var där men det hade varit coolt. Har hur mycket tips som helst när jag tänker efter, men det räcker så kanske. Hoppas att ni får det helt underbart!

Svar: Tack så jättemycket för bra tips!!
Arvegil

skriven

Kommentera inlägget här :