Så inspirerad!

Jag blir så inspirerad av att läsa mina fotoböcker och av att jag lär mig många nyttiga knep. Ni skulle sett mig ett tag förut när jag satt med kameran, gluggarna, första boken och instruktionsboken till kameran i högsta hugg som en cirkel runt mig. Tänk vad fantastiskt roligt det är att fotografera, och vilken tillfredsställelse och kick det skänker! Jag verkligen känner hur rätt det är för mig, jag är inte så duktig, men jag tycker det är roligt och jag vill verkligen lära mig mer och mer, utvecklas och komma längre framåt. Det spelar ingen roll vad andra tycker om mina bilder, så länge jag är nöjd. Naturligtvis är det en önskan att en dag kunna skänka andra glädje och minnen för livet genom ögonblick som jag fångat genom kameralinsen, men vägen dit är minst lika rolig, spännande och energigivande.
 
Jag övade lite mörkerfotografering med mitt resestativ kväll innan jag satte mig med en liten nyårsgrej jag tänkt göra klart tills 12.12.31 kl 23.59. Genom att jag ställde en stol på bordet och sedan ställde kameran med stativet i stolen lyckades jag få upp den litegrann. Man får vara kreativ nu tills det stora stativet kommer.
 
 

Kommentarer :

#1: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åh superfint! :)
Och något som man gärna glömmer bort är att alla är ju nybörjare i början, och kollar man bak i arkiv hos tex nån fotobloggare som man tycker fotar helt fantastiskt så är inte bilderna riktigt topp, och huvudsaken är ju som sagt att man är nöjd själv! :)

SV: Åh tack så mycket fina du, roligt att du tycker det! :)

Svar: Det har du helt rätt i Yohanna, alla är barn i början :) som sagt är den egna utvecklingen framåt det som hela tiden sporrar, att man när man ser tillbaka i sina arkiv faktiskt kan se att man blir bättre och kreativare. Kram på dig!
Arvegil

skriven
#2: Lottiz fotograferande fyrabarnsmamma

Fin bild och roligt att böckerna ger så mycket inspiration. Mörker fotografering har jag inte provat särskilt mycket själv, har varit sugen flera gånger, men inte haft orken eller tiden. Skulle velat fota snön i mörkret igår när de gnistrade så fint av månskenet hade blivit en helt underbar bild, men jag såg det för sent.

Angående utveckligen tycker jag att du utvecklats en hel del och en del bilder är riktigt proffsiga som den med Alexander ovan och den med solen över isen jag kommenterade. Att gå tillbaka till sina bilder och analysera dem vad som gör dem bra eller dåliga kan man lära sig mycket på. När ni kommer upp i januari får vi ta med oss kamerorna till det vi nu hittar på (förhoppningsvis nåt i snön) och utbyta lite erfarenheter och tips :-)

Kram min fina vän.

Svar: Det låter som en superbra ide tycker jag, det ska bli kul att gå på "fotonad" med dig :D
Arvegil

skriven

Kommentera inlägget här :