Härliga Härlanda Tjärn

 
Min stora kamera har fått ta lite semester den med, numer tar jag väldigt mycket bilder via Iphonen. Den är lite mer praktisk att bära med sig. Tycker dock att det är synd att man måste publicera alla bilder jag tar via Instagram för att de skall sparas (eller så är det jag som inte förstått hur man annars gör?). Om någon vet ett annat sätt så please do share!
 
Såhär gott har vi haft det stora delar av dagen, vid Härlanda Tjärn. Riktigt go badtemperatur också, behagligt och man vande sig snabbt. Skulle gissa på 18-19 grader. Barnen har haft roligt och sover gott efter all frisk luft. Imorgon ska jag springa runt tjärnen igen, var väldigt trött i kroppen i tisdags när jag sprang så gav mig två dagars ledigt istället för en. Men nu ligger planen för helgens löpning och jag hoppas på uppehåll, men även om det ÖSER ner så tar jag mig ut. Känns skönt att vara motiverad att komma ut i spåret nu, även om jag har förstått att jag är långsam som en snigel. Flås får jag och man kan ju bara bli bättre. Var riktigt peppad till att anmäla mig till Göteborgsvarvet till nästa år, men någonstans känner jag just nu att jag måste etablera motionen som en vana först innan jag sätter krav på mig att jag ska springa snabbare och med tidspress. Det blir inte roligt längre om allt ska handla om att pressa mig själv att jag måste springa på en viss tid. Det är skillnad på att ha något som peppar en och något som ger en ångest för att det känns så avlägset och omöjligt. Just nu är jag glad och stolt för att jag som sagt kommit igång och fortsätter så. Göteborgsvarvet springer ju ingenstans direkt! (där fick jag till lite dålig Göteborgshumor också!)
 
I helgen har vi lite saker inplanerade, bland annat barnteater på Gunnebo Slott - Alice i Underlandet. Hoppas så på fint väder och att alla barnen uppskattar det.
 
Kram på er
 
 

Kommentera inlägget här :