Dagens visdomsord

Kommentarer :

#1: Natalie

Ack så sant. Är viktigt att ha relationer i sin omgivning där man kan vara sig själv. Känns det som vännen tär är det bättre att vara ärlig om det och bryta. Man ska kunna skratta, gråta och vara arga och veta att personen finns kvar. Så bättre att ha en el några få riktiga än en stor bekantskapskrets utan en stadig grund.

Svar: Jag håller med dig. Viktigast är för mig lika mycket att vänskapen inte baseras på hur många timmar man spenderar med personen, och att man vet att personen är kvar även om man inte träffas ofta och ibland får korta ner besöken för att hinna träffa alla sina vänner.
Arvegil

skriven
#2: Natalie

Fast du vet att jag aldrig har gnällt över timmar el hur ofta. Dock den gången tyckte jag det var dålig stil när vi bokat upp så lång tid innan. Men det var också ändå gången jag gjort det. Har lämnat mitt nummer om det är så att du vill ha ngn fortsatt vänskap el om du tänker kassera den helt och hållet. Jag har iaf försökt nu att visa att jag vill resten hänger på dig. Hade gärna tagit detta på ett annat vis men då Jag inte har nr el möjlighet via fb tänkte jag att jag försöker på detta vis. Har tom frågat Pär om han vet om du vill återuppta men han tyckte vi skulle prata om det, vilket han har rätt i. Nu lämnar jag bollen till dig. Hör Jag inget utgår jag ifrån att du skiter i det.

Svar: Jag vill påstå att det var just det gnället som startade allt detta. Även om det nu var enda gången du har uttryckt det (men uppenbarligen tyckt fler gånger om jag tolkar dig rätt?). Det spelar ingen roll. Jag hade uppskattat om du istället sett min vilja att försöka pussla ihop det till förmån för ALLA. Jag har kvar ditt nummer, sedan finns eniro, vet att mitt nr står där. . Det är väl så att vi bägge två står upp för oss själva ordentligt för en gångs skull? Du har en uppfattning om hur saker har skett och av vilka anledningar, jag har uppenbarligen en annan.
Arvegil

skriven

Kommentera inlägget här :