Förstår inte varför detta alltid händer mig? / Why do things like this always happen to me?

Av en ren slump, gick jag in idag i vårt schemasystem för att dubbelkolla så att jag verkligen börjar jobba på tisdag och ingenting annat. Vad tror ni jag inser? Jo, att jag naturligtvis börjar jobba på måndag .... Det var både positivt och dåligt. Det positiva är att jag inte behöver barnvakt natten mellan torsdag och fredag, då Pär är iväg på övning, eftersom jag nu helt plötsligt blev ledig. Det negativa är att jag alltså skall jobba natten mellan måndag-tisdag när jag varit i Jönköping hela dagen, och beräknas vara i Gbg ungefär 20.40...

Men, om jag har tur, så kan jag få ta komp/flexledigt den natten - hoppas att det skall gå igenom nu när alla är tillbaka från sina semestrar.. även om det inte ens är med en veckas varsel ... Annars får jag helt enkelt jobba och försöka sova så mycket jag kan på bussen hem från Jönköping och hoppas att det räcker (och att jag hinner tlll jobbet...)

English: By a mere coincidence, I checked my workschedule on my computer. I just needed to be certain that I am starting work on tuesday night and not monday. What did I find? I actually AM starting work again on monday! Which turned out to be both positive and negative. The positive side is that I will not need a babysitter anylonger, which would otherwise had been the case since Pär isn't home. The negative side is that since I'm starting school on monday morning and will be there all day, I won't be able to get enough sleep before I'm off to work. Since the school is located two hours busride from here, I might not even make it in time. But, I've applied to not have to work the night between monday- and tuesday. Since all the staff are back from their summervacation, it might actually be possible for me. Let's hope so.
 

Kommentera inlägget här :