Promenad vid Stora Delsjön

Igår efter maten tog vi oss alla fyra ut på en sen geocachingtur vid stora Delsjön. Det var enormt mycket folk som satt överallt, med en halv buffe med sig, stolar, filtar. Ja, det såg ut som att de tänkt övernatta där, fast utan tältet. På vägen tillbaka till bilen stod barnen vid strandkanten och kastade sten i vattnet, när en äldre herre kom fram och bad dem att inte göra det. Det visade sig att det var kräftfiske runt hela sjön där igår.. oooops! Men jag bad om ursäkt och barnen slutade naturligtvis direkt. Vi hittade en cache, letade efter tre.. vi har inget riktigt flyt i geocachandet just nu.
Annars borde livet känns ganska bra men det känns prutt ärligt talat. Vet inte riktigt vad det är, men det ger sig väl. Kanske bara vanlig PMS... snart börjar iallafall äntligen skolan och jobbet - där har det löst sig förresten, så jag behöver inte jobba måndag natt, tack och lov.
Jag tror jag behöver någonting att göra, som avleder mig. Jag har nog haft för lite att göra i sommar och istället fäst mig för mycket vid de saker jag faktiskt har ägnat stor del av min tid åt. Men nu väntar snart 130% arbete de kommande två åren, så lika bra att försöka njuta av att inte ha några stora måsten, så länge jag kan.
 
 
English: We decided to go geocaching after dinner last night, and went to a large lake called "Stora Delsjön". Even though it's a large lake and a lot of space with nice paths to walk on all around it, it was somewhat crowded. We eventually found out that the reason for this was that all these people were catching crayfish.
 
 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Så fina bilder som alltid.

skriven

Kommentera inlägget här :