Bright Star

 
 
(bilder från Google)
 
Rör mig mot sista arbetspasset för denna veckan. Kvällspass 14-21.30 och sedan en ledig helg. Har spenderat förmiddagen med att titta på en vacker film "Bright Star", regisserad av Jane Campion, som bland annat gjort "Pianot". "Bright Star" handlar om (den verkliga) poeten John Keats och hans kärlek till Fanny Brawne, sett ur Fannys perspektiv. En romantisk men väldigt sorglig film eftersom den naturligtvis inte slutar så som man önskar att den hade slutat. Om man tycker om den här typen av filmer kan jag varmt rekommendera den, jag tyckte jättemycket om den. Duktiga skådespelare, enkelt gjord men vacker och den kändes väldigt autentisk. Otroligt vackra miljöer. 4 av 5 av mig.
 
Nu i helgen väntar vistelse på landet imorgon, hoppas att den lantliga luften skall göra mig frisk. Den här förkylningen jag dragits med nu i mer än 1,5 vecka har knockat mig helt men jag har tvingat iväg mig till jobbet iallafall. Men jag kan sanningsenligt säga att jag längtar tills jag kan lämna jobbet 21.30 ikväll och gå hem och sova...
 
Det är dags för en somrigare version av bloggen, så jag hoppas att jag skall ta itu med det under helgen, och så vill jag fotografera, massor. På grund av att jag är sjuk och trött har jag inte haft någon energi över alls till att ge mig ut med kameran, men nu börjar jag bli rastlös. VIll upptäcka mer. Tänk er att få ta en bild som den översta här - är det inte vackert där Fanny sitter med alla blommor på ängen? Den skall jag skriva ner på min "bilder jag vill ta"-lista.
 
Kram på er och trevlig fredag!
 

Kommentera inlägget här :