Titt på lägenhet i ett regnigt Stenungsund

Igår damp det helt oväntat ner ett lägenhetserbjudande i brevlådan, närmare bestämt från Stenungsundshem (ST-hem). En 4a i radhus på 97 kvm, det kändes faktiskt otroligt och vi blev genast väldigt pirriga och förväntansfulla. Även om det inte känns helt lätt att riva upp familjen från den tillvaro vi har här nu efter 2,5 år i Partille så skulle en flytt till Stenungsund innebära att Pär skulle få närmare till jobbet. Samtidigt som jag skulle få börja ta bussen 5.20 på morgonen de dagar jag jobbar dagpass, och framför allt Alexander men också Jonathan skulle behöva byta förskola/skola. Det finn så mycket positivt med att bo där vi bor - vi har så himla nära till t.ex. Delsjöns Naturreservat med fina gångvägar, löpstigar, Härlanda Tjärn, Delsjöarna. Jag har nära till Östra sjh dvs jobbet, och till barnsjukhuset dit vi ändå är regelbundet åtminstone en gång varannan månad. Så, för att sammanfatta det skulle det krävas en ganska bra lägenhet, en riktig wow-känsla, för att det skulle vara värt att bryta upp från allt detta.
 
Den fick vi dessvärre inte idag. Radhuslägenheten ligger centralt men det var ett trist område med nästan ingen natur, väldigt oengagerande och få lekplatser. Radhuset i sig var fräscht utvändigt men all inredning var dåligt skött och sliten. Som jag sa till pappa, ett äldre hus kan vara charmigt och fint, om det är välskött. Men detta var bara gammalt och nedslitet på ett icke-charmigt sätt. Så vi valde att tacka nej till lägenheten och hellre vänta. Kanske dyker det upp något här i Partille, kanske någon annanstans i Stenungsund. Kanske hinner Pär få ett jobb med mindre pendlingsavstånd som gör att behovet att flytta minskar drastiskt.
 
Hursomhelst känns det iallafall helrätt att vi myser kvar här i vår 3a på Ljungkullen tills bostaden med wow-känslan dyker upp. Det var iallafall mysigt att gå på cafe med grabbarna, titta på alla båtarna i hamnen och andas lite barndom för mig igen. Dessvärre regnade det för mycket för att jag skulle vilja gå bananas med kameran, men några bilder blev det.
 
 
Vy från hamnen, på motsatt sida anar man de fina villorna på Stenungsön.
 
 
 
Medan barnen lekte av sig i Kulturhusparken fotade jag en regnpöl :)
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lottiz - Fotograferande fyrabarnsmamma

Ni valde helt rätt. Det ska kännas rätt annars blir det inget bra iaf. Allt har en mening och erat boende kommer dyka upp förr eller senare.

Svar: Ja så känner jag med. Och vi sitter ju inte i sjön direkt så vi måste ta första bästa. Kram
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :