Känner ingen inspiration

Just nu är inspirationen låg vad gäller skolarbetet. Främst för att vi håller på med statistik vilket jag tycker är så enormt tråkigt, iallafall när man ska lära sig vad olika diagram symboliserar. Till exempel "ett stapeldiagram med luft mellan staplarna visar att de representerar diskreta variablar..." Det är verkligen inte min grej. Det känns som det är så mycket nu som jag inte riktigt orkar ta tag i och så blir det halvdant, knappt ens det. Mitt betyg på sista uppgiften i första kursen visar på det. Jag var godkänd för all del, och en del av skulden lägger jag på högskolan som skapar uppgifter som är omöjliga att göra bra i grupp när man bor på olika platser i Västra Götalands och Jönköpings län. Men jag vet att jag kan bättre än så, att jag kan vara mer engagerad än så. Jag måste ta mig i kragen. Det gäller förresten inte bara skolan utan livet i stort, jag är halvengagerad i allt just nu, glömmer av saker, snurrar ihop tider, tappar bort datum.. Det är inte roligt att ha det såhär! På något sätt måste jag rycka upp mig och börja få ordning och struktur på min vardag igen. Ett bra exempel är bloggen, där jag har många ideer och tankar om hur den skall se ut, hur den skall vara och vad jag vill skriva om. Men det händer aldrig någonting, jag får ingen inspiration! Tips mottages tacksamt.
 
Annars har lillsessan blivit kastrerad idag och jag tvingar henne just nu att gå runt och ha en plastkrage eftersom hon inte låter stygnen vara. Känns tråkigt att det inte blir några fina kattungar i framtiden, men samtidigt hade vi inte orkat med hennes löp en enda dag till tror jag. Framför allt inte hennes kissande. Det är inte roligt att ha så negativa känslor mot sin fyrbenta vän, då är det bättre att kastrera. För jag vill bara mysa och tycka om henne.
 
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :