Jag vill aldrig åka hem...

... och även om det faktiskt bara är lördag och vi landar på Landvetter först natten mellan tisdag och onsdag, så börjar jag mentalt så smått att tänka på vardagen hemma igen. Jag vet att jag kommer att sakna Laganas och Zakynthos enormt mycket. Framför allt den här totala känslan av stressfrihet som dessa två veckorna har gett oss. Vi har inte behövt tänka på vad vi ska äta för mat, för det har någon annan fixat åt oss. Jobb, skola, personliga bekymmer; allt får ett lite annat perspektiv när man kommer ifrån det och får en chans att tänka igenom saker. Jag tror att barnen har njutit och njuter av att den begränsade tillgången till kommunikation med omvärlden har gjort mig och Pär mycket mer "här och nu" och mer närvarande. Det ger en också perspektiv.

Ja, allt denna resan har gett mig tänker jag inte sammanfatta nu, utan det tänkte jag ägna flygresan hem åt, bland annat.
Som ni som har min facebook vet, har vi haft en episod av vad vi först befarade skulle bli en  upprepning av Jonathans veckolånga magsjuka på Lanzarote i april förra året. Igår kväll satt vi på hotellets  terass och myste innan läggdags när Jonathan helt plötsligt började kräkas. Sedan höll det på så upprepade gånger under natten och även imorse när vi försökte få i oss frukost. Men sedan har det varit lugnt och han har fått behålla den mat han fått äta även om vi kört med avslagen Cola och rostat vitt bröd till att börja med. Nu känner vi oss säkra på att det måste varit något han fått i sig, men vi tror mer på via pool- eller havsvattnet än maten för den hygienen kan jag säga sköts exemplariskt av hotellet vad vi kan se. Dessutom åt barnen samma mat och Alexander har mått prima. Vad det än var, är vi säkra på att det inte smittar, så vi ska strax bege oss mot restaurangen för en middagsbuffé innan vi ska ha lite lördagsmys. 
Men hur underbart jag än tycker det är att bada i det kristallklara Medelhavet varje dag, så medför det också sand överallt och ett hår som står åt alla håll... Så först får det bli sanering av även frun... Pär och barnen är sedan länge klara,, jag fastnade här med plattan,

Trevlig lördag på er! 
Kram Elin

Kommentarer :

#1: Natalie

Det är ni värda, att få en stressfri och underbar solresa tillsammans. Kanske är j dom jag, när jag var liten var jag känslig för ombyten, och lyckades alltid bli lite dålig i magen när vi var iväg.
Kram

skriven
#2: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Låter som ni har det helt underbart. Gud vad jag längtar tills vi med får uppleva det där med att resa utomlands. En vacker dag! Hade missat magsjukan, men skönt att det vände. Otäckt det där när man är utomlands och allt man kan drabbas av. Håller tummarna för att det bara var detta och inget mera sker nu utan att ni får njuta av den sista tiden nu. Dagarna och tiden rullar bara på här så jag blir veckovild ;-)

skriven

Kommentera inlägget här :