Så har det blivit april och VÅREN är här!

Med omställningen till sommartid i helgen blev det genast mycket ljusare. I en veckas tid har vi dessutom haft strålande solsken med temperaturer upp mot 17 grader. Det är dags för vinterjackan att åka in i garderoben med andra ord. Dock var det -3 grader imorse, så temperaturväxlingarna är stora.
 
Nu är den tunga kursen slut, hemtentan inlämnad och jag ser fram emot att börja min praktik den 21 april. Det kommer att bli tuffa, men samtidigt roliga veckor framöver. Jag vet att jag kommer att klara det därför att jag också vet att detta verkligen är något som jag vill så hett. Dessutom verkar den skolsköterskan som jag skall vara mest hos och även BVC-sköterskan, väldigt trevliga och välkomnande. Det känns som lovande förutsättningar. 
 
Vi trivs bra här i Stenungsund, det enda som är ett minus är att vi inte rikigt känner oss hundra med Jonathans förskola. Det går inte riktigt att sätta ord på vad det är. Kanske för att det är en temporär lösning, en tillfällig förskola, och varken kommunen eller pedagoger riktigt verkar vilja lägga ner något helhjärtat arbete på att få det mysigt och ombonat. Det känns sterlt och spartanskt, och vi funderar nu på att trots allt ställa oss i den sk överflyttningskön. Eller, vi KOMMER att göra det. Vi vill till en riktig, permanent förskola.
 
Jag skall snart iväg och arbeta min tredje natt av fyra. Sedan väntar en ledig helg och då får vi besök av Pärs föräldrar bland annat, vilket vi ser mycket fram emot. Jag har också påbörjat min karriär som handledare vid övningskörning med personbil, så det kan hända att vi kör lite på fredag. I helgen vill jag också gå igenom alla bilder ända från december som ligger på minneskortet. Nu har jag ju faktiskt för en gångs skull tid! 
 
// Elin
Denna fantastiska solnedgång ser jag varje gång jag tar bussen från Stenungsund in till Göteborg. Jag vill inte åka härifrån... tror att ni förstår varför! 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Helt magisk utsikt. Härligt att kursen är klar och att ni trivs bra på nya stället. Trist med förskolan bara, hoppas ni kan få en plats snabbt på nytt ställe.

skriven

Kommentera inlägget här :