Julkalendern 2014 - 1 december

Mitt eget påhitt för min egen skull denna december är att skriva ett inlägg varje dag. Behöver inte vara stort, eller ens viktigt. Men som en egen lite julkalender för mig själv att se tillbaka till.
 
Denna första december har inneburit måndag och hemma med sjuka barn. Ja, hemma är jag ju ändå just nu, men Alexander har varit hemma från skolan. Han har en virusinfektion i luftrören som börjar ge med sig men han får några dagar till på sig.
Jag har inte gjort många knop idag får jag erkänna. Jag & barnen var ute lite, jag ville ordna (i senaste laget jag vet) deras julkalender som de fått av sin mormor. Men det var de inte så intresserade av så det blev inget. Vi har varit ute en stund i kylan, runt -2 grader idag på dagen. Annars inomhus. Nu på kvällen åt vi middag och sedan tittade vi på första avsnittet av årets julkalender innan det var läggdags för dem små.
 
Såhär mysigt har vi haft det hemma här ikväll ..
 
 
 
Den här sista bilden tog jag precis nu och är från vår balkong. Den stora lyktan med stjärnor har jag fått av min kollega Vivi. Visst är den fin?

Kommentera inlägget här :