Mathilda 1 vecka

Juldagen idag och lilla Mathilda har redan hunnit bli en vecka. Än så länge fungerar allting bra och hon verkar vara nöjd och tillfreds med tillvaron. Då är vi det också. I tisdags besökte vi BVC för inskrivning och då hade hon ökat 100g i vikt bara från måndagen då hon också vägdes i samband med PKU-provet. 

Jag är så glad och tacksam för min lilla tjej. Försöker att låta bli att tänka på det, men det finns där i huvudet. Hur det var i somras, när kaos rådde och läkarna i direkt rådde mig till abort, hur mitt hjärta och hela min själ skrek NEJ samtidigt som samvetet sa åt mig att tänka på pojkarna och hur självisk jag var annars. Men att döda ett friskt barn?

Jag är så glad att vi fick träffa dr Bokström, att vi fick diskutera det igen, och att du är med oss nu fina fina Mathilda. Vi älskar dig så gränslöst mycket, vår vackra prinsessa. Jag vill tro att någon högre makt varit med och sett till så du fick en chans älskade dockan. Nu är du här och det är det enda jag vill tänka på nu. 



Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Ja man blir så ofantligt glad att allt gick bra till slut. Allt händer ju med en mening sägs det och jag tror också det var högre makter som spelade in här. Det fanns någon mening med att hon skulle komma till en härlig varm och kärleksfull familj. KRAM min FINA vän.

Svar: Kram <3
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :