Snö, skolarbete, skolplacering och TACK!

Natten till idag kom det rejält med snö... från att det knappt var något kvar alls, såg det imorse ut såhär på vägen hem från jobbet.
 
 
Idag har varit en helknasig dag, helt enkelt. Pär skulle på ett möte klockan 10.30 vilket gjorde att jag, eftersom Jonathan fortfarande går med 40 graders feber och är hängig, fick lov att hålla mig vaken. Han var inte hemma förrän vid 13-tiden, och då hade jag däckat några timmar i soffan. Jonathan spelade på iPaden, lekte och sysselsatte sig själv utan att knota. Fantastiska barn <3
Nu är Pär iväg igen, jag skulle ha varit iväg på svärdsträning om en timma, men det blev inget av det eftersom vår barnvakt ringde sig sjuk på förmiddagen. Inte bara vi som dras med förkylningar just nu.
 
Men, jag har iallafall packat 6 stycken banankartonger med böcker och filmer från vardagsrummet
 
 
... och påbörjat Projektplanen till examensarbetet. Jag och Alexandra, som jag ska skriva med, är inte helt hundra än på vad vi skall skriva om, men vi har en tanke iallafall. Dokumentet är upprättat, så har vi någonstans att arbeta i åtminstone! Google Drive is the shit.
 
 
Slutligen, men inte minst, har Alexander idag fått placering på min gamla låg- och mellanstadieskola, precis som vi ville! Härligt och det känns skönt att kunna bocka av ytterligare en sak. 3 mars börjar han där.
 
Nu skall vi äta lite middag här, jag och grabbarna. Efter det blir det lite kvällsmys innan de skall sova, och jag skall sätta mig och fortsätta rensa och packa ner saker, och lyssna på lite föreläsningar också.
 
Sedan vill jag slutligen tacka för alla peppande kommentarer i förra inlägget! Det är faktiskt väldigt spännande att ge sig ut i det okända också, även om det innebär en hel del arbete tills vi har kommit hela vägen fram.
 
Trevlig tisdagskväll på er! (för det är väl tisdag? Är helt veckovill....)
 

Kommentarer :

#1: Natalie

Grattis till skolplatsen. Så skönt att få det man önskar och känner sig trygg med.
Kram

skriven
#2: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Härligt att det går framåt med både flytt och skola. Klart det är jobbigt med allt packande, flyttande osv, men du får tänka positivt där tänk vad bra att rensa bland sakerna och tänk så rik på nya kompisar barnen blir :-D

skriven

Kommentera inlägget här :