Vårt lilla hjärta

I torsdags var jag & Pär på Östra Sjukhuset och Kvinnokliniken för ultraljud av lill* krabaten i magen. Allting ser bra ut so far, förutom att moderkakan ligger fel. Det innebär ingenting annat än att om den inte har flyttat på sig i takt med att magen växer, så kommer jag att få göra kejsarsnitt istället för genomgå en vanlig förlossning. Det känns helt okej. Så länge allting är bra med vårt lilla gryn så är jag glad.
 
Vi fick också veta kön.. och de flesta bland vänner och familj vet om det men inte alla, så därför vill jag inte skriva ut det här. Här ovanför ser ni den enda profilbild som läkaren fick till eftersom det var fullt party i magen och bebis inte ville ligga stilla ;)
 
Vi blev också framflyttade något i BF, 20 december är det nu som gäller. Det är en lördag men jag kan hoppas att om det blir kejsarsnitt kanske det blir något före, runt 14-15 december.
 
I början av veckan har vi haft besök av våra fina vänner från Norrköping. Jag har inte ens hunnit titta på bilderna i kameran. Eller ja, vi har prioriterat att svalka oss på stranden i denna hetta! 37 grader i solen visade termometern på färjan från Orust idag, och mellan 23 och 25 grader i vattnet! Inte klokt men underbart samtidigt.
 
Nu blir det jobb hela helgen, och sen på måndag ska vi göra absolut ingenting..  Pär har semester ytterligare 1 vecka till och så är han föräldraledig 2 veckor efteSkönt

Kommentarer :

#1: Natalie

skriven
#2: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Så fin.Den här bilden såg jag bättre en den på fb.

skriven

Kommentera inlägget här :