Dags för uppdatering igen ....

... Så har det gått drygt 1,5 vecka igen och här händer det saker med mer eller mindre rask fart. Jonathan började sin inskolning på förskolan igår, vilket går över förväntan. Idag röjde han så med sina nya kompisar att han somnade i bilen på väg att hämta Alexander. Dessvärre kör förskolan stenhårt med sina inskolningstider även få de större barnen, så min förhoppning om att kunna lämna som vanligt på fredag så jag får sova inför nattjobb 4 nätter, grusades direkt. Det blir även struligt nästa vecka men tack vare att mamma och pappa rycker in och passar och är med  på förskolan, så ska det nog lösa sig till slut också.  Det är ett himla pyssel detta.

Kan överlag säga att jag är väldigt trött just nu psykiskt. Den här kursen i skolan har varit den absolut tyngsta hittills och jag pysslar nu med både en tung hemtenta och projektplanen till magisterppsatsen som skall vara inne ungefär samtidigt. Praktiken närmar sig och jag oroar mig för hur det ska bli med allting. Hur jag ska orka fara fram och tillbaka i sju veckors tid mellan Stenungsund - Göteborg och Mullsjö. Utan någon riktig ledig tid, men många nätter ifrån familjen, antingen för att jag jobbar eller för att jag sover borta. 

En stor del av mig vill bara skita i det här nu medan en del av mig med jävlar anamma i sig inte vill ge upp bara sådär. Inte nu när jag snart kommit halvvägs till mitt mål att bli barnsjuksköterska. Inte utan att ha gett det ens hans först. Jag kan inte döma ut det på  förhand och det är för en begränsas period.
Kanske lugnar sinnet ner sig när inskolning etc är klart, när schemat är inskrivet och när alla papper som skall överallt är fixade.
Kanske när projektplan och hemtenta är klar och godkänd.

Nej, nu får jag sova. Är som sagt mer eller mindre trött hela tiden. Skulle gärna klona mig själv.


Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Var rädd om dig vännen <3. Jag känner så igen mig och tyvärr är jag nog redan där att få den så kallade utmattningssyndromet. Jag önskar jag kunde stoppat mig själv i tid. Får se vart helgen leder mig om jag orkar försöka lite till, men har sådan ångest inför jobbet just nu och vill inte dit.

Svar: Det låter inte alls bra, det är dags att du lyssnar på kroppen älskade vännen <3 Stor kram från oss alla här i Stenungsund.
Elin Arvegil Caesar

skriven
#2: Pernilla

Du klarar allt!! Bamsekram från nord:-)

Svar: Tack fina Pernilla <3
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :