Mathilda 1 månad & slapparsöndag (lite iaf)

 Idag är hon alltså redan en månad gammal. Mössan på bilden kunde hon inte ha på vägen hem från BB för den var så stor att den gled ner över näsan hela tiden. Den är fortfarande lite stor men passar bra mycket bättre nu än då. På tisdag ska vi till BVC igen och se vad hon väger & hur lång hon har blivit. Just nu är det strl 56 som gäller på kläder, strl 50 har hon vuxit ur. Annars sover hon bra på nätterna, äter ungefär var tredje timma så det brukar bli två eller tre gånger per natt. Stark i nacken är hon och vi övar på att ligga på mage varje dag. Hon följer med och tittar på oss när vi pratar med henne. Någon enstaka gång har vi fått ett leende till svar, men det är ingen regel än (hon kanske dessutom tycker vi tjatar för mkt?). 
 Idag har det annars varit en ganska slapp söndag. Vi har varit ute en stund med grabbarna och de har lekt, men annars har vi inte gjort mycket. Pusslat lite, Pär har spelat lite Dragon Age: Inquisition. 
Eftersom jag har en skrivkamrat som börjar sin praktik på måndag blir det uppsatsskrivande hela kvällen mer eller mindre. Hoppas att vi snart kan få vara klara. Jag har ingen ork, lust eller energi alls och det speglar sig ju i att hon gör femton gånger mer än vad jag gör. Jag är inte oambitiös egentligen, men just nu så är orken slut. Jag biter ihop och fortsätter ändå, som jag alltid gör, för jag vägrar ge upp.
 
Några av oss kan slappa iallafall <3
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Lilla sötnosen så ljuvlig. Förstår att du saknar lust till uppsatsen. Du har ju blivit trebarnsmor och det finns annat som är roligare just nu, som att njuta av bebistiden. Hoppas ändå ni snart är klara så du kan vara bara mamma och elin ett tag framöver.

Svar: Vi håller på med resultatet och diskussionen nu och målet är klara i slutet av feb och gå upp med den i april. Hade varit så otroligt skönt att ha den klar.snart och bara ha sista två oraktikkurserns kvar att beta av :) kram
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :