Bilder från "Hålkekjell"

 
Vi var ju hos pappa några dagar över helgen och måndagen. På bilden ovan stod jag ute i kylan precis efter att Sita och barnen fyllt på alla fågelmatbehållare och fågelholkar, försökte få en fin skarp bild på en fågel, men det gick inte alls bra. Det här är den bästa jag fick - så det är bara att fortsätta öva.
 
 
 
Fick några fina bilder på mina grabbar iallafall :)
 
 
Den här bilden ska jag använda till ett projekt jag bestämt mig för att försöka genomföra någon gång under helgen. Återkommer igen om det. Om man beskär bort ellednignarna högst upp kan det bli en riktigt fin bild.
 
 
Öva öva äva på kort skärpedjup!
 
 
Satte mig med kameran ute på fältet bredvid gården och försökte få något fint självporträtt.. och det duger väl även om håret ser ut som crap!
 
 
Försökte få ett fint kort på deras hus också, och använde mig av "ha något i förgrunden"-tekniken som duktiga Lottiz tipsat om.
 
Ja, det var dagens bilder! Det här tråkiga vädret gör verkligen inte under för fotoinspirationen, men jag har några fler ideer jag också ska försöka få till i helgen. Headern här ovanför ska bytas ut också, men för det behöver jag a) fint väder och b) hela familjen hemma c) tiden. Det sistnämnda har jag mest av just nu men sällan samtidigt med a och b ;-)
 
Kram på er och trevlig torsdag!
 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Fina bilder och kul att du provade mina tips, jag har en sak på gång som du kanske kommer bli glad över framöver, hoppas på att få lite sponsorer också till det jag tänkt så blir det ännu roligare ;-)
Spännande med ny header och andra ideér :-)

Svar: Nu blir jag nyfiken :D
Arvegil

skriven
#2: Emilia

Nämen, jag som precis tänkte att "vad fin hon är i håret" ;) Haha, så kan det vara.

Svar: Haha, nja, det är samma burr som alltid :)
Arvegil

skriven

Kommentera inlägget här :