Årskrönika 2013, del 2

Då var det dags att fortsätta sammanfatta år 2013 med våren och början av sommaren, det vill säga april till juni.
 
Vi började april månad med att än en gång ha en mysig påskpicknick ute på Hawaii. Jag började att jobba natt som en övning inför sommarens insats där jag vid det här laget anmält mig frivilligt att arbeta natt under semestrarna. Våren började alltmer göra sitt inträde och jag fotade de första krokusarna här i området. Vi firade syster och svåger som fyllde 30, och jag red en underbar men kort ridlektion hos Dressyra på PRE-hästen Acke. Därefter var det dags att fira nästa födelsedagsbarn, nämligen vår egen Jonathan som fyllde 3 år. Månaden avslutades med en utflykt till havet där vi samlade blåskal och pappas fru Sita badade för första gången det året. Nu i år tänker jag minsann följa med, har jag bestämt.
 
 
 
Lagom till maj månad gjorde sitt inträde hade våren kommit på allvar och vi njöt av årets första fika ute på balkongen. Det var tufft med Jonathans potträning eftersom han redan hunnit fylla tre och inte alls var intresserad av pottan. Men vi kämpade på och tänkte att det bara vara att vänta ut honom, fortsätta peppa och heja på de små framsteg han gjorde. Samtidigt besökte vi återigen Hawaii tillsammans med mamma, Kjell och min lillsyster med familj och jag lyckades få några fina bilder på min syster tillsammans med sin dåvarande hund Rambo och på mammas och Kjells lilla Hebbe.
 
 
Alexander hade vid den här tiden mycket tankar om döden, förmodligen en reaktion efter farfars begravning där vi alla ju var väldigt ledsna och det helt klart var en ny och omtumlande upplevelse för honom. Han fick många gråtattacker där han saknade Sigvard och vi bestämde oss för att plocka vitsippor och hälsa på Sigvard på hans grav tillsammans med barnen. Jag tror att det var en bra ide och ett bra sätt för barnen att hantera sorgsna känslor. Alexander kan fortfarande få sådana gråtattacker, men de kommer alltmer sällan.
 
 
I maj var det också dags för Göteborgsvarvet och den helgen fick vi också besök av Lottiz med familj vilket alltid är lika roligt och uppskattat. Samma helg besökte vi också Göteborgs botantiska trädgård där det förstås blev en hel del fotograferande. Sverige tog också VM-guld i ishockey. Jag hade min första fotosession med Karin och Tristan, en vacker dag i slutet av månaden. Den hittills mest givande fotograferingen jag haft, med många bilder jag är stolt över.
 
 
 
I början av juni tog jag en bild på grabbarna som jag kallar "Tittut" och tycker väldigt mycket om. En bild jag starkt funderar på att framkalla till lite större format, vad tycker ni?

Redan i slutet av maj besökte vi Nordens Ark med hela storfamiljen, men i början på juni visade jag bilderna från den härliga och soliga dagen i den mysiga parken. En djurpark som finns till för att rädda livet på utrotningshotade djur, och inte i ett kommersiellt syfte. Med sommaren och värmen kom också besöken ut till Stocken där vi myste och hade det riktigt gott.
 
 
Jag tog också med mig vännerna Ylva och Jezzica ut till Stocken där vi geocachade, fotograferade, bergsklättrade och ja, filosoferade.
 
Jag kom in i en liten svacka där jag funderade på att sluta blogga, men vips så var inspirationen tillbaka igen och så fortsatte jag iallafall. Vi var riktigt i geocachartagen under den här sommaren och fick med oss pappa på en hel del utflykter runt dalen där de bor. En av utflykterna slutade dock med att Pär fick hämta oss med bil eftersom åskovädret kom ikapp oss snabbare än vi trott. Så blev det sedan dags för förskoleavslutning dagen för midsommar, som vi sedan firade ute på Stocken tillsammans med familjen samtidigt som jag arbetade,
 
 
Under sommaren blir förstås också längtan till landet starkare, jag känner den året om men just på sommaren är den extra stark. Men än så länge passar vi på att njuta av de stunder vi kan vara ute vid havet och på landet hos pappa och Sita. Vi fick erbjudande på ett radhus i Stenungsund, men då den rätta magkänslan uteblev när vi var där och tittade, så blev det att vi till slut tackade nej och valde att vänta. Ett beslut som idag känns väldigt bra.
 
Bilder från en mysig helg hos morfar och Sita tillsammans med syster och hennes familj.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Underbara bilder vännen och så mycket ni hittat på :-D

Svar: Tack Lottiz!!!
Elin Arvegil Caesar

skriven
#2: Anneli - A'la Foto

Vilken fantastiskt vacker häst!! Oj så fin! Härliga bilder i hela din blogg! :)

Svar: Tack så jättemycket!!
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :