Årskrönika 2013, del 3

Hej och god kväll på er, hoppas ni haft en trevlig trettondagsafton. Själva har vi varit i Eklanda i Mölndal på julgransplundring. Fyra familjer med åtta vuxna och sju barn. Det kan inte bli annat än full rulle.
Men det jag tänkte prata om nu är förstås fortsättningen på hur vår 2013 blev, och nu har vi kommit fram till juli månad. Jag hade tänkt att göra som tidigare, tre månader i taget, men just under juli, augusti och september gjorde vi mycket då vi hade semester, och just därför får dessa tre månader varsitt inlägg. Sedan kommer oktober till december i ett gemensamt igen.
 
I början av juli fyllde Alexander sex år, och det firade vi med ett besök på Universeum tillsammans med  delar av nära och kära, och avslutade sedan på en Thairestaurang.
Jag fick också veta att en nära vän ska gifta sig, och blev tillfrågad att vara bröllopsfotograf nu till den kommande midsommarafton. Jag tackade naturligtvis ja, vilken ära. Nu gäller det att öva järnet under våren här så att jag får riktigt kalasfina bilder på deras stora dag. Funderar också på att låna en annan kamera tills dess, kanske min storasysters. Nåväl, vidare planerade och längtade vi efter semestern som snart skulle stå för dörren. Jag började titta på serien Vikings som jag fastnat väldigt mycket för och ser fram emot när HBO släpper nästa säsong. Sommarmånaderna innebar förstås ännu mer geocaching i goda vänners lag och jag lyckades till slut också ta årets första dopp, den 17 juli. Pinsamt sent detta året, jag vet!
Besök i Trollhättan med mamma & Kjell
Vi besökte trädgårdsföreningen i Göteborg som blommade för fullt och gav många tillfällen för fotofantasten att fotografera högt och lågt. Dit måste jag återvända i sommar igen, och vår.. och höst.. och.. ;)
 
 

Det häftigaste den här månaden var nog ändå bäversafarin som vi åkte på uppe i Dalslands skogar. Vi fick presentkort i bröllopspresent på Liveit där vi valde denna spännande utflykt. En helt fantastisk, magisk och väl värd upplevelse. Det kändes hopplöst ett tag, men vi fick se en bäver till slut, men bara kanotturen, picknicken, det spegelblanka vattnet i solnedgången räckte mer än väl.. ja, behöver jag säga mer? Fantastiskt är ordet!
 
 
 
 
Vi avslutade juli månad med semester och besök upp till Lottiz med familj och Pärs föräldrar, där vi bland annat hade vår mysiga "måste-göra-om"picknick vid ruinerna av Brahehus. vi tog en cache, satt på berget med utsikt över hela vättern, njöt av värmen och jag knäppte några favoritbilder till.
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Till dom där ruinerna skulle jag vilja fara och fota massor av porträttbilder. Skulle ju bli kalasfint. Tänk dig någon som sitter där i fönstret, säg att det går ;-). Hur som helst massor av fina bilder igen, förstår inte varför du inte säger att du kan fota när du tar så fina bilder, jag tycker de är grymma.

Svar: Ja det går absolut tror jag :) ni får stanna dit på vägen upp eller ner från oss! Där kommer vi stanna fler gånger iallafall. Du är himla snäll mot mig Lottiz, men jag tycker verkligen fotograferandet står stilla just nu... Kram
Elin Arvegil Caesar

skriven
#2: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Men är väl alltid kräsen mot sig själv. Jag känner likadant. Men när jag går tillbaka och tittar i arkivet kan jag ändå se att jag har utvecklats. Jag tycker iaf du är jätte duktig. Och bara att bli tillfrågad som bröllopsfotograf betyder ju att det finns fler som tycker likadant. Hoppas du kan sträcka på dig och inse att du verkligen är duktig.

Svar: Tack vännen <3 går man tillbaka så ser man ju absolut en skillnad mot när jag köpte kameran och inte visste någonting, och mot nu när jag faktiskt bara fotograferar manuellt och har ett helt annat tänk än då. Kram
Elin Arvegil Caesar

skriven
#3: Caroline

Ett litet tips när du ska fota på bröllopet(av egen erfarenhet) ha gärna två kameror med dig om du har möjlighet, gärna med två olika objektiv. Då slipper du stå i kyrkan å pussla med det under själva vigselakten. Å då kan man tex ha den ena förinställda på svart/vitt ochså om man vill! Jag hade bara en kamera å fick hålla på att mixtra en del med att byta objektiv. Fördelen var att jag satt still men rör man sig runt i kyrkan är det skönt att slippa byta. Lycka till med uppdraget! Det lär du klara galant!! ❤️

Svar: Tack så jättemycket för tipset! Då gör jag kanske helt enkelt så att jag försöker låna min systers kamera så jag kan ha med bägge två!
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :