Då har jag lärt mig det!

Att ha en tandläkartid bokad mellan nattpass kan vara okej, om den är tidigt på morgonen, så att jag åker direkt till tandläkaren.
 
Att ha en tandläkartid klockan tio, så att jag först åker hem en stund och sätter mig i soffan, med larm på telefonen OM jag skulle somna, är ingen bra ide.
 
Jag vaknade klockan elva, när alarmet har ringt vete gudarna, men jag har inte hört det iallafall. Dessutom två missade samtal från Folktandvården. Bra där, Elin! Det blev att snällt ringa till folkis och boka ny tid, och så får jag snällt betala straffavgiften för att jag inte kom på bokad tid.
 
Försöker tänka att tandläkaren kanske var glad över en extra kafferast iallafall?
7 februari är det dags igen, och då har jag också jobbat natt, men då ska jag infinna mig 8.40. Och då åker jag direkt till tandläkaren istället, så får jag sitta där och sova medan jag väntar.
 
 
Enya låg också gott i soffan igår. Ser ni den rosa fläcken på benet där pälsen helt enkelt är borta? Vi vet inte vad hon gjort, men med tanke på att Kajsa haft liknande skador för ett tag sedan förmodar jag att katterna krigat loss lite på varandra. Det är nog kanske inte bara vi som är i behov av lite mer yta?

Kommentera inlägget här :