Det går så sakta framåt

 
 
 
Hej på er!
Idag har jag varit i Jönköping hela dagen för uppstart av vårterminens första kurs "Hälsofrämjande omvårdnad för barn och ungdom". Nu skall vi rikta in oss på barnhälsovård och elevhälsovård inför vår första praktik där jag skall vara på en högstadieskola i Mullsjö. Spännande!
 
Imorgon är det dags för middag tillsammans med familjen Jedmo och så syster med familj. Vi kör en favorit i repris och bjuder på rostad paprikasoppa med gott bröd och tillbehör till. Efterrätten blir nog enkel eftersom jag skall iväg och jobba sedan.
 
Slutligen börjar det ordna upp sig. Jonathan har fått dagisplats i Stenungsund från och med den 17 mars vilket ju är helt fantastiskt. På måndag kommer vi att få besked från Alexanders skola om han får gå där eller inte. Det visade sig nämligen att han egentligen hör till en annan skola, men eftersom jag ju har gått på den första skolan hoppas jag att de kan ge honom en plats där. Har en lite bättre känsla för "min" skola, men har egentligen ingenting att basera det på.
 
Hur som helst innebär detta att vi har bestämt att vi lämnar Partille i början av mars vilket gör att vi bara har en månad på oss att rensa och packa. Samtidigt som jag skall jobba och hinna med mina skoluppgifter. Det här blir en diger vår, det lovar jag er.
 
 
 

Kommentarer :

#1: Emilia

Vad skönt att saker börjar falla på sin plats inför flytt.
Jag levde ju själv i ett mindre flyttkaos för bara några månader sedan men när det känns rörigt och kaotiskt så tänk på hur skönt det är när man väl är på plats och allt till sist klaffar! :)

Svar: Ja jag försöker se det framför mig. Lugnet där efter sista april när vi lämnat denna lgh bakom oss och bara kan njuta av värt "nya liv". Kram
Elin Arvegil Caesar

skriven
#2: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Härligt när allt faller på plats. Och mars är ju inte alls långt kvar, lagom till födelsedagsfirande :-D

Svar: Precis och då hoppas jag att ni vill komma hit och hälsa på? :)
Elin Arvegil Caesar

skriven
#3: Lia

Som sagt, säg till om ni vill ha hjälp med att packa!
Denna veckan är Oscar inte hemma, han är i Skåne och jag ska förhoppningsvis jobba. Men annars kan jag och Liam kanske komma över och hjälpa er någon dag?

Svar: Just denna veckan är full med jobb, skola och så åker jag till Höganäs på lördag och stannar tom söndag. :/ kram
Elin Arvegil Caesar

skriven
#4: Tess

Mysig bild :)

Svar: Tack så jättemycket!
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :