Nytt schampo

Jag har använt Head & Shoulders olika produkter sedan jag först började använda schampo, ungefär. Alltid tyckt att det varit så bra för mitt hår. Men, då har jag alltid haft ganska kort hår. Nu när håret (i blött tillstånd) når ner förbi boobisarna, fungerar det inte lika bra längre. Håret ser ut som en risbuske efter dusch, är rufsigt och slitet mer eller mindre hela tiden.
 
Så fick jag tips av Ylva att testa ett annat schampo. Det har jag gjort nu för första gången. Herregud, säger jag bara. Vilken skillnad! Mitt hår är lent som sammet, känns fräsch och framför allt ser det inte ut som om jag kört med taggtråd genom det.
Eftersom jag nu har sagda långa hår och jag är anti hårfön - av den enkla anledningen att det sliter håret enormt - så har det inte torkat ännu. Så hur det blir i torrt tillstånd än vet jag nog först ikväll.. men jag kunde borsta igenom håret direkt efter dusch utan att beh
 
Vad heter schampot då? Jo, Gliss Ultimate Repair från Schwarzkopf. 
 
hero_black_V1
 
Helt fantastiskt, säger jag bara. Finns olika sorter beroende på vad för typ av hår man har. Den här passar bäst för mig. Inte särskilt dyrt heller och finns i varenda mataffär skulle jag tro.
 
Som bonus luktar det extremt gott också! 

Kommentera inlägget här :