Jag tittar tillbaka

... till det här inlägget, som jag skrev efter första dagen på barnsjuksköterskeutbildningen, 26 augusti 2013. Då hade jag ingen aning om hur det skullle gå med allt. Det vet jag fortfarande inte helt, men jag vet att det är 10 ynka veckors praktik + tillhörande arbetsuppgifter till de två kurserna kvar. Snart är jag färdig barnsjuksköterska. Majgådd!
 
Jag skrev då:
 
Det här känns riktigt bra, det kommer att bli mycket att göra men det skall bli så roligt och jag är så glad över att jag äntligen tagit steget. Det är en sak att drömma om vad man vill jobba som men en helt annan att se till att man faktiskt hamnar där. Nu har jag tagit ett viktigt steg på vägen.
 
Ja, det blev mycket att göra, enormt mycket. Men det har varit värt det och jag har fått flera nya vänner som jag inte hade velat vara utan. Inte minst Alexandra som jag skrivit uppsatsen tillsammans med.
 
Den här sköna bönan visste jag heller inte om skulle komma in i mitt liv under resans gång. Vårt tredje och sista barn, en liten tjej. <3 Min dregelapa.
 
 

Kommentera inlägget här :