Inskolning dag 1 och 2

Nu har vi varit 2 första dagarna på Mathildas förskoleavdelning och det känns riktigt bra. Hon leker och tyr sig redan till de andra fröknarna. Mest kommer hon till mig för att tanka trygghet innan hon springer iväg och leker igen, men det känns ändå lovande. Det enda som är jobbigt är att hon är så knepig med maten just nu. Idag åt hon I N G E N T I N G till lunchen, igår bara två-tre skedar. Hon är knepig med mat överlag just nu och vill inte äta. Jag hoppas att det beror på att hon håller på att få tänder och är öm i munnen, annars känns det ju som om hon snart kommer att rasa i vikt.. 
 
Sedan är det ju så att hon hemma är van vid att sova först och äta lunch sen och där har väl jag gjort lite "fel" eftersom det nu blir bakvänt för henne, men i värsta fall får hon sova först och så får de spara mat till henne. Hellre det och att hon sedan äter, ändå. I skrivande stund har hon sovit i sin vagn i drygt 2h, så hon lär nog vakna när som helst.
 
Trött tjej på väg hem från förskolan
 
Annars har jag åkt på något skit med min mage - smärtor i magsäcken som kommer och går. Igår var det värre, då hade jag feber också. Jag tror inte att det är magsjuka för i så fall hade vi förstås varit hemma. Utan jag tror mer på stressrelaterat - gastrit, magsår... Något sådant. 
 
Det är bättre men inte bra idag, hoppas att jag ska kunna komma ut och springa ikvälll och sedan plugga. Det behöver jag. Får jag inte springa och plugga blir jag mer stressad och då botar jag ingenting.

Kommentera inlägget här :