Stress

  • Du är trött på morgonen, även när du sovit länge och ostört flera nätter i rad
  • Du har svårt att somna på kvällen och kanske vaknar tidigt på morgonen utan att kunna somna om
  • Du har svårt att koppla av och varva ner
  • Du känner dig likgiltig för vad som händer omkring dig, nedstämd och orolig
  • Du har svårare att koncentrera dig
  • Du får dåligt minne,
  • Du känner av ångest
  • Du har lätt att fastna i negativa tankar
  • Du blir lätt irriterad och otålig över småsaker
  • Du får ont i magen, spänningshuvudvärk eller hjärtklappning
  • Du känner dig stel, spänd och får ont i kroppen
  • Du känner dig uppgiven och trött, och undviker därför sociala kontakter
  • Du har tappat lusten för sex
  • Du får infektioner lättare och oftare
  • Du känner det svårare att andas ordentligt
  • Du upplever att tiden inte räcker till och höjer därför tempot ytterligare
  • Du väljer bort vila, fritidsaktiviteter, nöjen och kontakt med släkt och vänner på grund av tidsbrist
  • Du behöver alkohol, nikotin, koffein eller sömnmedel för att orka med vardagen, eller tar till fett, socker, alkohol eller nikotin som en tröst
 
Just nu kan jag bocka för varenda en av dem, ärligt talat. Hur lätt är det att tagga ner och dra ner på tempot (för att bli frisk från magontet) när jag får ångest bara av tanken. Hur sjutton ska jag hinna med allt?
 
 

Kommentarer :

#1: scottishmoments

Ja fy... stress är så hemskt!! Jag försöker verkligen att utrota stress ur livet eftersom jag mår så otroligt dåligt av stress. Som ju alla gör. Men det är ju omöjligt att helt få bort det. Men det har blivit lite bättre i allafall. Lycka till i kampen :/ Detta eviga "livspussel"

Kram

Svar: Tack så mycket!! Jag hoppas och tror att det kommer lugna ner sig bara jag blir klar med min vidareutbildning helt och hållet och får komma igång med mitt nya arbete.
Elin

skriven

Kommentera inlägget här :