Höst

Det har verkligen blivit höst nu. Träden är så vackra precis just nu i alla sina tusen färger. Om bara ett litet tag kommer den sista färgen försvinna och löven bara bli bruna och tråkiga innan de till sist hamnar på marken allihop.

Idag är det 17 oktober. Detta inlägget skriver jag ifrån jobbet - där jag jobbar ytterligare en natt. Hemma har Mathilda hög feber - 39,4 grader och imorgon får hon vara hemma. Eventuellt även på tisdag och då vabbar jag med henne. Jag kommer inte att klaga alls på om jag måste göra det. Även om det blir minskad inkomst så är pausen tacksam. Är tufft att jobba lördag kväll, söndag natt och tisdag kväll, ons-torsdag dag. Egentligen skulle jag inte ha jobbat natt men jag blev tillfrågad om att byta och det gjorde jag alltså. Jag ska inte jobba här så länge till och det känns bra om jag kan hålla mig väl med personalen. Vill ju kunna lämna en referens sedan.

Idag (eller igår rättare sagt) gick hela familjen upp till Kopperskolan och tog en cache. Det var mysigt att hitta på något tillsammans och samtidigt få sig en promenad.

Kommentera inlägget här :