Söndag

Söndagen är här och första inskolningsveckan är avklarad. Idag arbetade jag mitt sista pass inom vuxenkirurgin på ett bra tag. Nu blir det mer intensivt tentapluggande sista veckan av min föräldraledighet. Jag ska passa på när Mathilda är på förskolan att läsa och läsa. Har suttit nu och läst om amning och smärtbehandling av för tidigt födda barn. Men jag är för trött nu och kan inte riktigt koncentrera mig så jag gav upp för stunden. 

Är själv på väg att somna.... 

Idag bjöd jag mina kollegor på en god Pavlova dvs marängtårta/bakelse, med sojagrädde och olika bär på. Perfekta efterrätten om du ska bjuda mjölkprotein/glutenintoleranta. Mums!



Slutligen så har det snöat HELA dagen här... Vart tog våren vägen?! SMHI varnar för halka och ännu mer snö. Suck. Jag vill ha vår nu. För efter våren kommer sommaren, och i sommar åker vi till Skottland! 



Nu blir det hemmagjord pizza och en öl för att runda av helgen!

Kommentarer :

#1: scottishmoments

Mums vilka goda tårtor!
Hoppas verkligen att det inte blir mer snö o halka för vi är på väg hem till Sverige och ska bila hela vägen från södra sverige till norrland... :/
Fast när vi väl är framme får det gärna vara lite snö så vi kan åka skidor hehe,

Svar: Nu har snön i alla fall regnat bort här och det mesta har smält bort. Min man har kört från Skåne hit till Stenungsund idag så förhoppningsvis får/hade ni bra väglag! Kör försiktigt och välkomna till Sverige :)
Elin

skriven

Kommentera inlägget här :