Humöret är upp- och ner

 
Hej på er!
Här kommer ett sent lördagsinlägg. Jag bjuder på lite Instagrambilder (där man kan följa mig @photosbyarvegil) från idag när jag tog mig ut i solskenet, värmen och satte mig och läste och lyssnade på musik. Pär tog med sig barnen till "Garnisonens dag" på Göteborgs Garnison men jag valde att hålla mig hemma eftersom jag ju jobbar  kvällsturer denna helg (14-21.30).
 
Vädret är kanon, vi har en superskön helg på jobbet med bra bemanning och lugnt tempo, men ändå är jag så himla trött och urlakad. Förstår inte varför. Kände mig energisk inför jobbet igår men så har jag arbetat två pass och känner mig nere på noll igen. Trots att vi som sagt har det lugnt och jag inte behöver stressa alls.
Har många gånger funderat på om jag ska börja äta Femal Balans, eftersom jag efter mina gravdiditeter fått ett sånt sjukt jojohumör. Jag visar det sällan utåt mer än någon status då och då på facebook möjligtvis, men vissa dagar är jag heldeppig och andra är det som vanligt igen. Skulle gärna vilja hitta en balans i livet igen, att må stadigt helt okej och inte dippa så totalt som jag gör när jag väl gör det.
 
Jag tror själv också att mer sömn och mer utevistelse är medicinen för mig, mer ljus och att hitta på saker, komma iväg och göra saker. Men jag skall som sagt också testa det här Femal Balans, så får vi se om det kanske är kombinationen av allt som gör tricket?
 
Har ni några tips? Är så enormt trött på detta hormonella jojohumör.
 

Kommentarer :

#1: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Kan bara säga att jag känner igen mig. Men tror livet är så för många, en berg och dalbana. Alla dagar kan inte vara bra jämt. Sen det där med orken så känner jag oftast att jag blir super trött när det varit mycket och även efter stressiga perioder så det kanske är så för dig med att det halkar efter lite?

Att få tillräckligt med sömn är säkert jätte viktigt märker själv skillnad när jag fått sova ut ordentligt.

Hoppas du hittar orken snart igen. Kram vännen.

skriven
#2: Natalie

Prova att byta preventivmedel. Gjorde jag och blev en enorm skillnad i jojohumöret jag upplevde efter Collin. Sen den naturliga delen av mitt humör finns dock fortfarande kvar hihi.
kram

Svar: Ja humör är ju en sak, men just de här höga bergen och ffa de djupa dalarna hade jag gärna sluppit.
Elin Arvegil Caesar

skriven
#3: emma

jag håller med natalie, kolla upp ditt preventivmedel. det finns många andra alternativ och med/utan hormoner.

Svar: Hehe tack för tipset :)
Elin Arvegil Caesar

skriven

Kommentera inlägget här :