Möhippa

Det har varit tyst här igen sen början av augusti när Kajsa skadade sig. Så först av allt vill jag skriva att hon mår bra, operationen har gått bra och att det ser ljust ut. Det tar 6 veckor för frakturen att läka, så än så länge är det skruvarna och stiften i höften som håller ihop den, men för varje dag som det går bra, så ökar ju chansen för att det håller också.
 
Om vi bara visste vad som egentligen hände? Var det vi? Blev hon klämd? Påkörd? När hände det? Hur kunde vi missa det?
 
Nåja, de svaren lär vi aldrig få, men det gnager en förstås.
 
Jag har varit iväg på tidernas mysigaste möhippa nu i dagarna två. Kameran har gått varm, men vill inte visa något här  förutom några publicerade facebook/instagramfoton förrän efter bröllopet den 20/9..  Det började igår morse då en raggare vid namn Glenn knackade på hemma hos Sandra, och kidnappade henne. Hon fick byta om till raggarkläder, och sedan åka raggarbil hela vägen ut till Tjörn. Där väntade en fyrhjuling på henne, som hon fick ta sig fram med i skogen där 16 glada tjejer väntade med frukost och så med lerduveskytte och yxkastning.
Jag vågade först inte skjuta, men när alla andra UTOM jag gjort det så tänkte jag att va fan.. så ja, det blev två skott för mig med, men jag missade lerduvorna bägge gånger. En del av tjejerna var dock grymma, dolda talanger!
 
Vi tog oss därifrån vidare ut tll Hav & Logi där vi som skulle sova över installerade oss i huset, och vi sedan gick runt alla 16 på femkamp. Jag var med på allt utom en gren där man skulle bygga en bro med hjälp av två stora björkstammar, några snören och några mindre björkbitar. Det var inte en så djup ravin, men jag tänkte att OM jag ramlar ner och skadar bebisen så . Så jag hjälpte till att bygga den men sen slapp jag klättra över. 
 
Kvällen avslutades sedan med bad i vedeldad badtunna, bastu & relax - och jag såg mitt livs första tromb live. Lyckades få bild på den med kameran... häftigt! Dock glad att den höll sig ute till havs ;)
Här kan man läsa om tromben  http://nyhetersto.se/telegram.asp?ID=7646
 
Bilden är lånad från STOs hemsida, tagen av Simon Larsson
 
Imorse vaknade de flesta runt 9, vi åt en gemensam frukost och sedan var det dags att packa ihop i bilarna och säga hejdå. Tror att Sandra var jättenöjd med sin möhippa, och jag har aldrig varit på en så mysig och rolig hippa förut med så mycket skratt och trevliga personer :) Ser fram emot bröllopsfesten!
 
Nu är det åter dags att åka till jobbet - och vad jag tycker  om mitt jobb just nu - ja, det får vi ta i ett separat inlägg. Två avbrutna helger på raken är inget kul, särskilt som schemat inte såg ut såhär när jag gick på semester och helgerna då var  "färdiga". Jag är väldigt bitter och grinig. Försöker tänka att det bara är några månader kvar... sedan är jag hemma något år och kan få en andningspaus för att fundera på vad jag vill och på om det är värt att lägga såhär mycket energi och ilska på mitt jobb.

Kommentera inlägget här :