Vi lämnar tryggheten och ger oss ut i det okända

Ledsen för tråkig bilduppdatering just nu. Jag har börjat fotografera med kameran i RAW-format (eller .NEF som RAW heter för Nikon) men jag har bara programvara för att kunna redigera bilderna på Pärs arbetsdator. Jag skall skaffa programvara till vår egna dator också, förhoppningsvis inom kort. Men nu när det blir ett snabbinlägg innan jag ska ge mig av mot jobbet igen för att jobba natt 2/3 så får jag köra på instagram.
 
 
Som jag nämnde i förra inlägget står flytten runt hörnet snabbare än vi kunnat ana, och det finns ingenting som säger att det här kommer att bli bra. Vi lämnar en trygg miljö här i en fin lägenhet, med gångavstånd till det mesta viktiga, med bra skola och pedagoger för A, nära till naturen och till jobbet och till barnsjukhuset.
Det är en oro jag går med, oron för att vi inte kommer att trivas, att vi kommer att ångra oss, att boendet inte kommer passa oss, att det kommer att kosta för mycket, att jag inte kommer att orka pendla..  Ja, listan kan göras lång.
 
Men på något vis försöker jag intala mig att ibland, måste man ta sådana här språng, lite i blindo, utan någon vetskap om hur framtiden kommer att bli. Skulle det inte bli så bra som vi hoppas, så är vi ialalfall en erfarenhet rikare och vi har tagit chansen. Fungerar det inte, så går det alltid att ta ytterligare ett språng någon annanstans.
 Eller så kanske vi tar ett språng tillbaka till tryggheten.
Eller så blir det här precis vad vi behöver just nu? Det får framtiden utvisa.

Kommentarer :

#1: Natalie

Det kommer bli bra ska du se.
Man får inte vara rädd för att våga ta ett språng uti det okända.
Kram

Svar: Nej det är ju så, förhoppningsvis känns allt bättre när allt är klart :)
Elin Arvegil Caesar

skriven
#2: Lia

Jag är helt övertygad om att det här kommer gå skitbra!
Och skulle det vara något så är jag bara ett samtal bort. Älskar dig syster. Massor!

Svar: Jag älskar dig med syster!!!
Elin Arvegil Caesar

skriven
#3: Pär

Vi tog ju ett sådant språng när vi flyttade hit - se vart det ledde oss? Jag klagar inte på situationen utan omfamnar den då jag tror att vi kommer trivas minst lika bra i nya lägenheten. Klart man alltid kan tänka "om", men frågan är vad vi tjänar på att göra det.

Jag älskar dig och barnen, så länge jag får vara med er och ni mår bra så klarar jag det mesta. // Pär

Svar: Puss på dig älskling <3
Elin Arvegil Caesar

skriven
#4: Lottiz Fotograferande fyrabarnsmamma

Precis så där kände jag när vi skulle köpa hus. Likaså när jag skulle byta jobb, rädd och osäker med många funderingar och om! Men allt visade sig bli bra, huset blev perfekt och jobbet är bättre en mitt förra och det kan bli perfekt om bara två saker faller på plats.

Om man inte vågar chansa kan man aldrig vinna. Och bättre att ha provat och tagit chansen en att vara på samma plats och en dag ångra att man aldrig provade sina vingar. Jag tror det här blir jätte bra för er alla och att ni kommer känna er nöjda med erat beslut. Men jag förstår din känsla, att inte veta hur det är och hur det blir är lite skrämmande och otryggt.

Kram min fina vän och jag saknar er alla, önskar den där portalen uppfanns snart så det inte behövde vara så långt mellan oss och vi kunde ta mera spontana träffar.

Svar: Jag önskar också en sådan portal fanns så vi kunde träffas mer regelbundet.
Jag tror och hoppas att allt kommer att lägga sig bara vi har kommit på plats, blivit av med denna lägenheten och barnen har fått börja på sina nya skolor och dagis. Jag vet att vi kommer njuta nu under våren och sommaren av att ha så nära till havet och familjen. Sen blir det länge för mig men jag är ju en van pendlare så jag tror och hoppas att det skall gå bra. Kram
Elin Arvegil Caesar

skriven
#5: elin stridh

vad har du för planer för veckan då?

Svar: Jag ska jobba 2 nätter, följa med en vän på svärdsträning och plugga samt packa ner bohaget inför flytten. Du då?
Elin Arvegil Caesar

skriven
#6: Hanna - Min vardag, smycken och mode

Jag tror precis som övriga kommentarer att det kommer bli jättebra. :-)

skriven

Kommentera inlägget här :