Mathilda 11 månader

Mathilda har hunnit bli 11 månader och födelsedagen närmar sig alltså med stormsteg.
 
Psykiskt: Hon utvecklas mycket nu och har dessutom börjat få ett riktigt "grumpyface" - se bilden nedanför. Det är som om hon precis har upptäckt att hon kan spegla sin sinnesstämning genom att göra minspel med ansiktet. Det är också en lite gnälligare period men också en underbar period därför att hon har lärt sig att kramas. Senast idag fick jag en lång bamsekram när jag kom hem från jobbet. Precis vad man behöver för att kunna lägga arbetsdagen bakom sig och gå vidare.
 
 
 
Nu är jag inte riktigt nöjd här!
 
Just nu kämpar vi med att försöka få henne att somna i sin egen säng, med oss som sällskap bredvid. Tack vare min storasyster tror jag att vi har hittat ett vinnande koncept, men det återstår att se. Vågar inte säga för mycket. Nattningarna kan ta alltifrån en halvtimma till två timmar ..
 
 
Fysiskt: Som alltid är hon allra mest en glad fis som upptäcker världen på alla sätt hon kan. Sitta stilla i någons knä är absolut inte okej, här ska krypas och kravlas överallt. Två gånger har jag sett Mathilda (ganska så omedvetet) släppa taget om bordet och stå upp en liten stund, men längre än så har hon inte kommit.
 
 
 

Kommentera inlägget här :